ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA
W Ośrodku Rehabilitacyjno – Edukacyjno – Wychowawczym
funkcjonują dwa zespoły wczesnego wspomagania rozwoju dziecka powołane przez dyrektora placówki. Jeden zespół prowadzi swoją działalność na terenie OREW w Juszczynie, drugi na terenie OREW
w Tarnawie Górnej.
Każdym zespołem kieruje wyznaczony przez dyrektora
koordynator. Są nimi mgr Katzrzyna Ceremuga (OREW w Juszczynie) oraz mgr Justyna Talaga, w zastępstwie za mgr Marzenę Dobosz (OREW w Tarnawie Górnej).
W skład zespołu działającego w Juszczynie wchodzą:
- pedagog specjalny - mgr Joanna Starzak; lic Anna Figura;
- fizjoterapeuci – mgr Tomasz Królczyk, mgr Tomasz Jurek;
- logopeda – mgr Katarzyna Ceremuga, mgr Dominika Budzowska;
- inni specjaliści, jeżeli ich udział w pracach zespołu jest niezbędny, np.: psycholog, dogoterapeuta, dietetyk, muzykoterapeuta.
Wskład zespołu działającego w Tarnawie Górnej wchodzą:
- pedagog specjalny - mgr Marzena Dobosz
- neurologopeda - mgr Sabina Szafraniec; w zastępstwie mgr Kinga Woźny;
- fizjoterapeuta - mgr Justyna Talaga;
- psycholog - mgr Wioleta Fidelus;
- inni specjaliści, jeżeli ich udział w pracach zespołu jest niezbędny, np.: dogoterapeuta, muzykoterapeuta, dietetyk.
ZADANIA ZESPOŁU WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA
Do zadań zespołu należy:
-
analizowanie dokumentacji dziecka;
- przeprowadzenie diagnozy w oparciu o następujące narzędzia:
-Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR);
-Karta Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP);
-Karta Oceny Zachowania i Emocji (KOZE);
-Profil Psychoedukacyjny (PEP-R);
w miarę potrzeb uzupełniane innymi narzędziami badawczymi;
- opracowanie na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz przeprowadzonej diagnozy indywidualnego programu terapii oraz harmonogramu zajęć (rodzaj terapii, liczba przyznanych godzin);
- prowadzenie zajęć terapeutycznych z dzieckiem w oparciu o indywidualny program terapii;
- dokumentowanie pracy diagnostyczno-terapeutycznej;
- ocenianie efektów pracy terapeutycznej z dzieckiem i jego rodziną;
- modyfikowanie indywidualnego programu terapii oraz harmonogramu terapii w zależności od potrzeb;
- współpraca z rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka;
-
współpraca z instytucjami i terapeutami pracującymi z dzieckiem poza ośrodkiem;
-
sporządzanie listy rezerwowej dzieci oczekujących na przyjęcie na zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz jej aktualizacja.